Életmód

 

Prevenció

Nagyon fontosnak tartjuk a mozgásszervi panaszok, fájdalmak megelőzését megfelelő mozgással. Gyakran a törzsizomzat gyengesége az egyes ízületek túlterhelését eredményezi, mozgástartomány beszűkülést, szöveti túlterhelődést okozva. A gerincbetegségek, porckorongsérv kialakulásának megelőzésében nagy szerepe van a mozgásnak és a törzsizmok erősítésének. Mindemellett a megfelelő izomerő és állóképesség szintén a fittség egyik meghatározója. A dinamikus-rugózó gyakorlatoknak szöveti rugalmasság megőrzésében és a csontritkulás megelőzésében van kiemelt szerepük. Valamint a napi 10 ezer lépés sok ajánlásban szerepel a megfelelő kondíció fenntartásának alappilléreként. Minden közül a legfontosabb mozgásban maradni.

prevenció
stretching

Stretching

Számos mozgásszervi probléma, fájdalom hátterében szöveti feszülések állnak. Alapos átmozgatással, nyújtással, önmasszírozó módszerekkel segíthetjük a testünk kötőszöveti lazulását, a kötőszövetes hálózat oldását. Az ízületi mozgástartományok növelésével, az izmok teljes mozgáspályán történő működésével szabadabb mozgások, kevesebb szöveti túlterhelődés és nagyobb izomerő érhető el. Az ülő életmódunk megnehezíti a mozgékonyságunkat, viszont a statikus helyzetekből való kimozdulás, heti többszöri egész testes átmozgatás és nyújtás nagymértékben hozzájárul az aktív fájdalommentes élethez.

Relaxáció

Az autogén tréning egyfajta relaxációs eljárás, amely vezetett relaxáció formájában tanulható, elsajátítható módszer.

Segít a testi, lelki, szellemi harmónia megteremtésében. Segíthet a stresszkezelésben, alvászavarokban, izomfeszülések oldásában, nyugtalanság leküzdésében, légzőszervi rendellenességek, gyomor- és bélrendszer betegségei esetében. Az autogén tréning a kezelések során kiegészíthető lágyrésztechnikákkal, köpöly-terápiával, SMR-hengerezéssel és egyéb nyújtó, lazító testmozgással, légzéstechnikák alkalmazásával.

relax

Páros, illetve kiscsoportos torna

Mozgáscentrumunkban lehetőség van páros, illetve 3-4 fős foglalkozásokra, preventív jellegű mozgásterápia vagy azonos jellegű problémával jelentkezők esetében. Szeretettel várom kortól függetlenül a mozogni vágyó párokat, házaspárokat, barátokat, barátnőket, amennyiben egy változatos, magas színvonalú mozgásra/tornára vágynak. pl.: átmozgató torna, stretching, erősítés, osteoporosis torna, gerinctorna, core-tréning, funkcionális edzés, állóképesség fejlesztés.

páros torna
tulsúly

Obes-diabetes torna

Az elhízás (obesitas) és a diabetes (cukorbetegség) sokszor kéz a kézben járnak, és népbetegségnek számítanak. A megfelelő diéta illetve fogyókúra mellett kiemelt jelentőséggel bír a mozgásterápia, amely célja: túlsúly esetén: nagy izomcsoportokra kiterjedő átmozgató gyakorlatok, izomerősítéssel és dinamikus gyakorlatokkal, valamint a kardiális állapotnak megfelelő kiegészítő mozgás: kerékpár tréning, elliptikus tréner, futópad vagy gyaloglás. Mindemellett a megfelelő tájékoztatás, betegoktatás, felvilágosítás és inspiráció nyújtása.

Kezdő pilates gerinctorna

A Pilates egy olyan komplex mozgásforma, melynek gyakorlásában nagy szerepet kap egy speciális légzéstechnika, valamint a gerinc stabilizáló izmai is.

Pilates módszert alkalmazva egyénre szabott edzéstervet tudunk alkotni, aminek hála megkönnyíthetjük a sérülések (vagy akár a szülés utáni) rehabilitációt, akár egyéni kezelésen belül, vagy akár csoportosan. Az elsajátított módszer segítségével növelhetjük az izmok állóképességét, mindemellett megfelelő rugalmasságot is biztosíthatunk. Ezzel elkerülhetjük az esetleges sérüléseket is.

Pilates gyakorlatok alapelvei közé tartozik a helyes légzés elsajátítása mellett, a vállak, bordakosár, medence, nyak és fej fiziológiás helyzetének megérzése és megtartása a gyakorlatok alatt.

Elsősorban gerinc-és panaszokra szokták alkalmazni, viszont alakformáló technikának is remekül megállja a helyét.

pilates
pilates torna

Lépjen kapcsolatba velünk

Kérdése vagy problémája van, forduljon hozzánk bizalommal!

    +36 30 193-5802

    8200 Veszprém, Templom utca 9.

    vanderlich.mozgascentrum@gmail.com